تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/17 - 09:01
کد خبر: 484039

نگاهی بر واکنش‌های بین المللی به عملیات «طوفان الاقصی»؛

طوفان الاقصی/ از حمایت‌ کشورهای مسلمان تا همدردی حامیان رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی/ از حمایت‌ کشورهای مسلمان تا همدردی حامیان رژیم صهیونیستی

پس از انتشار اخبار حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم».

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای گذشته بود که فرمانده شاخه نظامی حماس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه خبر داد و شروع عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کرد، این عملیات بزرگ که جز بی سابقه‌ترین نبردها با این گستردگی در 50 سال اخیر علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، موجی از واکنش‌های بین المللی را تاکنون به دنبال داشته است از همین رو در این گزارش قصد داریم تا به مرور مهمترین اخبار و بازتاب‌های آن در داخل و فضای بین المللی بپردازیم.

طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی تاکنون حمایت‌ کشورهای مسلمان از حقوق مردم فلسطین را به همراه داشته است و از سوی دیگر نیز همدردی حامیان رژیم صهیونیستی از این رژیم و تاکید مجدد مقامات آمریکایی بر اینکه در کنار اسرائیل می‌مانند.

آغاز عملیات طوفان الاقصی

صبح روز شنبه منابع صهیونیستی از اصابت چندین موشک‌ به تل‌آویو و عسقلان خبر داده و اعلام کردند آژیرهای خطر به صدا درآمده و پناهگاه‌ها باز شده است. ارتش رژیم صهیونیستی هم تایید کرد که نیروهای مقاومت حماس وارد "سدروت" شده و نیروهای رژیم صهیونیستی با اعضای حماس، درگیر شده‌اند.

پس از انتشار اخبار حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم». وی در این باره افزود: "اولین حمله عملیات طوفان الاقصی بیش از پنج هزار موشک بود که دشمن را هدف قرار داد. از امروز هماهنگی امنیتی با اشغالگران پایان می‌یابد. امروز مردم ما مبارزه خود را بازیافته و به هدف تشکیل کشور بازگشته‌اند".

وی اضافه کرد: ما پیش‌تر به آن‌ها هشدار داده بودیم. صدها نفر امسال به علت جنایت اشغالگران شهید و مجروح شدند. فراخوان‌های ما برای معامله تبادل اسرا رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد. از امروز هماهنگی‌های امنیتی به پایان می‌رسد.

جنبش حماس، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد. همزمان با این حمله، نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کرده و ضمن به اسارت درآوردن چندین نظامی صهیونیست، مناطقی را به کنترل خود درآوردند. رسانه‌های صهیونیستی هم در این باره اعلام کردند: این نبرد بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی آغاز شد و اسرائیل را کاملا غافلگیر کرد.

حمایت دیگر گروه‌های فلسطینی

این حملات با حمایت دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین روبرو شد و اعلام کردند که شانه به شانه رزمندگان حماس می‌جنگند. حزب‌الله لبنان هم ضمن تبریک عملیات نیروهای مقاومت فلسطین، اعلام کرد که نیروهای این جنبش با سران مقاومت فلسطین در ارتباط مستقیم هستند.

در همین ارتباط نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هم در پیامی گفت: این طوفان از غزه آغاز شده و به کرانه باختری و خارج از کشور و تمام مکانی که مردم و امت ما در آن حضور دارند، سرایت خواهد کرد.

روز سیاه رژیم غاصب

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه را "روزسیاه" خواند و گفت روز سختی برای همه بود و چیزی که روی داد، بی‌سابقه بوده است. بنیامین نتانیاهو مدعی شد: کابینه امنیتی با نابودی توان نظامی حماس و جهاد اسلامی موافقت کرد. ما به سمت یک جنگ طولانی و دشوار می‌رویم که در نتیجه حمله مرگبار حماس به ما تحمیل شده است. ما حمله را آغاز کرده‌ایم و بدون استراحت ادامه خواهیم داد. «آریل کالنر» عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود با محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی، خواستار اخراج دسته جمعی فلسطینی‌ها و تکرار "روز نکبت" شد. ازسوی دیگر براساس اعلام خبرگزاری «تاس» شورای امنیت سازمان ملل در نشستی اضطراری و پشت درهای بسته به موضوع تشدید تنش در فلسطین اشغالی و نوار غزه خواهد پرداخت.

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عصر شنبه طی اظهاراتی گفت که ما در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار در جبهه غزه هستیم. شاخه نظامی حماس هم اعلام کرد که نیروهای این جنبش، حملاتی را به صورت همزمان به بیش از 50 مقر ارتش صهیونیستی انجام دادند. سخنگوی سرایا القدس هم در اظهاراتی ضمن تاکید بر حضور تمام جناح‌های مقاومت فلسطین در کنار حماس، خاطرنشان کرد: با عملیات «طوفان الاقصی» شوکی تاریخی به دشمن اسرائیلی وارد و شکنندگی قدرت پوشالی این رژیم اثبات شد.

آمریکا: نشانه‌ای از دست داشتن ایران در "طوفان الاقصی "نیست

یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد یکشنبه در واکنش به ادعاها درباره دست داشتن ایران در اتفاقات اخیر فلسطین اشغالی، اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای از دست داشتن ایران در عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم موقت صهیونیستی، وجود ندارد. «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد که عملیات جنبش حماس به مناطقی در جنوب فلسطین اشغالی، با حمایت و هدایت جمهوری اسلامی ایران بوده است. علاوه بر این، «آلکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو هم در اظهاراتی گفت: مقامات این رژیم، ایران را یکی از طرف‌های مسئول اقدامات حماس می‌دانند.

"افریم هالِوی" رئیس سابق موساد هم در اظهاراتی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی کاملا برای صهیونیست‌ها غافلگیرکننده بود، گفت که در کمتر از 24 ساعت، بیش از 3 هزار موشک از نوار غزه شلیک شد. وی افزود: "این یک حمله منحصر به فرد و اولین بار بود که مقاومت غزه توانست به عمق اسرائیل نفوذ کند و شهرک‌ها را تحت کنترل خود درآورد".

کشور‌های عربی واکنش نشان دادند

وزارت امور خارجه مصر در همین زمینه با صدور بیانیه‌ای نسبت به تشدید تنش‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها هشدار داد و از طرف‌های درگیر خواست تا خویشتنداری نشان دهند و غیرنظامیان را در معرض خطر قرار ندهند. سامح الشکری وزیر خارجه مصر هم در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود نقش شورای امنیت برای توقف جنگ در فلسطین را بررسی کرد.

وزارت خارجه قطر نیز با اشاره به کارشکنی‌ها و تخلفات رژیم صهیونیستی، این رژیم را مسئول تنش‌های جاری در فلسطین اشغالی خواند. بحرین هم به این عملیات واکنش نشان داد و وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از تحولات فلسطین و پیامدهای آن بر امنیت منطقه ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی دولت عراق هم ضمن اعلام حمایت این کشور از حقوق ملت فلسطین، تصریح کرد: عملیات ملت فلسطین، نتیجه طبیعی سرکوبی هدفمندی است که چندین سال است توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد؛ رژیمی که هیچ گاه به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند نیست.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر پیشین عراق گفت که با وحدت، باید از پیروزی تاریخی حماس حمایت کرد و آن را به آزادسازی قدس و سراسر فلسطین تبدیل کرد.

عربستان هم خواستار خویشتنداری طرفین درگیر و توقف فوری اقدامات تنش‌زا شد. در همین خصوص نیز فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان برای ادامه تلاش‌ها به منظور بازگرداندن اوضاع به حالت قبلی در فلسطین، با مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا، قطر، مصر و اردن رایزنی کرد و خواستار توقف درگیری‌ها شد.

وزارت خارجه اردن نیز خواستار پایان دادن به تنش‌های خطرناک در غزه و اطراف آن شد و نسبت به وخامت بیشتر اوضاع هشدار داد.سوریه نیز به این عملیات واکنش نشان داد و وزارت خارجه سوریه هم در این خصوص بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی ضد رژیم نژادپرست صهیونیستی، حماسه جدیدی در راستای حقوق ثابت و غیرقابل تصرف فلسطین، خلق کردند. این دستاورد درخشان ثابت می‌کند که تنها راه برای دستیابی به حقوق مشروع ملت فلسطین مقاومت در همه اشکال آن است.

حمایت کویت از فلسطینی ها

صدور بیانیه ازسوی نمایندگان مجلس کویت در حمایت قاطع از عملیات طوفان الاقصی از دیگر تحولاتی بود که رخ داد و نمایندگان مجلس کویت در این بیانیه این عملیات را پاسخ طبیعی به تجاوزات صهیونیست‌ها دانستند.سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم ضمن تبریک آغاز عملیات «طوفان الاقصی» ازسوی حماس، از ملت‌های مسلمان خواست که در این نبرد سرنوشت‌ساز، از مقاومت فلسطین حمایت کنند.

روسیه: با طرفین در تماسیم

معاون وزیر خارجه روسیه از تماس‌‌ها با صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها و همچنین اعراب برای کاهش تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: روسیه درحال تماس با مصر و سایر کشورهای عربی برای کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین است. تشدید تنش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تحولی بسیار خطرناک در مناقشه است و طرف‌ها باید به میز مذاکره بازگردند. وی افزود: روسیه از طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی می‌خواهد تا فوراً آتش‌بس برقرار کنند.
چین: همه طرف‌ها آرامش خودرا حفظ کنند

چین هم نسبت به تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها در فلسطین و اراضی اشغالی عمیقا ابراز نگرانی کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اعلام کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و با خویشتنداری به خشونت‌ها پایان بدهند و از غیرنظامیان حمایت کنند.

ترکیه: طرف‌ها از تشدید تنش‌ بپرهیزند

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم در اظهاراتی از طرف‌ها خواست از تشدید تنش‌ها بپرهیزند و گفت: از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم منطقی عمل کرده و از گام‌های نسنجیده که تنش را افزایش می‌دهد، خودداری کنند. پاکستان هم ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در اراضی اشغالی شد. "عارف علوی" رئیس‌جمهور پاکستان خواستار آتش‌بس فوری در اراضی اشغالی شد و در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت صلح بدون محکومیت غصب، وحشیگری اسرائیل با حقوق و مردم فلسطین قابل تحقق نیست.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در اظهاراتی ضمن تاکید برحق دفاع فلسطینی‌ها در برابر اشغالگران، گفت دلیل اصلی تشدید اوضاعی که امروز در منطقه شاهد آن هستیم، بسته بودن افق سیاسی است.

آمریکا و انگلیس در کنار اسرائیل ایستاده است

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تماس تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که آمریکا در کنار اسرائیل است. وی افزود: به تیمم گفتم که با سران منطقه و شرکای‌مان در اروپا در ارتباط باشند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در این خصوص با وزرای خارجه عربستان، مصر و ترکیه تلفنی گفت‌وگو کرده و ضمن تکرار حمایت این کشور از حق تل‌آویو برای دفاع از خود، خواستار تلاش آنها برای توقف حملات حماس شد.

"ریشی سوناک" نخست‌وزیر انگلیس نیز در واکنش به این عملیات گفت که دولتش در همبستگی کامل با اسرائیل در مقابل این حملات است.

مودی: هند در این «لحظات دشوار» با اسرائیل اعلام «همبستگی» می‌کند

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند با بیان اینکه از این حملات عمیقا بهت‌ زده شده، گفت که هند در این «لحظات دشوار» با اسرائیل اعلام «همبستگی» می‌کند.

علاوه بر این شاهد اعلام همبستگی اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی بودیم. در همین ارتباط جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. بورل در این پیام نوشت: با ناراحتی اخباری که از اسرائیل می‌رسد را دنبال می‌کنیم. صراحتاً حملات حماس را محکوم می‌کنیم. خشونت وحشتناک باید فوراً متوقف شود. تروریسم و خشونت چیزی را حل نمی‌کند. اتحادیه اروپا در این لحظات سخت با اسرائیل اعلام همبستگی می‌کند.

گوترش: حمله حماس را محکوم می‌کنیم !

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا، عملیات «طوفان الاقصی» را محکوم کرد و خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد. علاوه بر این، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حمله حماس را محکوم کرده و خواستار تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش آن شده است.

پیام رئیس‌جمهور/ تماس تلفنی رئیس جمهور ایران با زیاد النخاله و اسماعیل هنیه

رئیس جمهور ایران با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلام گفت‌وگو کرد.سید ابراهیم رئیسی در تماس‌های جداگانه با زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی واسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در مورد تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

سید ابراهیم رئیسی نیز در پیامی نوشت:ایران، جهان را به مشاهده این حقیقت دعوت می‌کند که انباشتِ ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس، قبله اول مسلمین؛ همیشگی نیست.

رئیس جمهور افزود: ایران، از دفاعِ مشروع ملت فلسطین، حمایت می‌کند. رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند که باید در این مورد، پاسخگو باشند. معادله تغییر کرده، جنگ‌طلبی به ضرر صهیونیست‌ها است و ملت فلسطین، پیروز این میدان است.

وزارت خارجه ایران، کشورهای اسلامی را به حمایت از فلسطین فرا ‌خواند

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست، کشورهای اسلامی را به حمایت از فلسطین فرا خواند. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکار ناپذیر خود و واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه، تحریک‌آمیز و آتش افروزانه صهیونیست‌ها بویژه نخست‌وزیر افراطی و ماجراجوی رژیم غاصب صهیونیستی است.

کنعانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین در دفاع از خود در برابر جنایات هفتاد و پنج ساله غاصبان سرزمین فلسطین، مسئولیت تداوم و گسترش خشونت و کشتار علیه فلسطینیان را بر عهده رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان شناخته شده این رژیم دانسته و کشورهای اسلامی را به حمایت از مسجدالاقصی و حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین فرا می‌خواند.

وزرای خارجه ایران و ترکیه هم در گفتگویی تلفنی با ارزیابی آخرین تحولات فلسطین بر اهمیت احترام به حقوق ملت فلسطین تاکید کردند.حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو بر ضرورت همبستگی و انسجام کشور‌های اسلامی در حمایت از قدس شریف و پشتیبانی از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین تاکید کرد.وی،حرکت مقاومت را خودجوش و نتیجه جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطین دانست.

پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی در خصوص عملیات حماس در برابر رژیم اشغالگر اسراییل یادآورشد که نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کُند کند یا به تاخیر بیندازد.

عملیات ترکیبی و غرور آفرین گروه‌های مبارز فلسطینی تحت عنوان «طوفان الاقصی» علیه مواضع و استحکامات رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر هیبت دروغین و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر را به اثبات رساند.

رزمندگان مقاومت فلسطینی در این عملیات غافلگیرانه که از هوا، دریا و زمین علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تدارک دیده بودند، صحنه‌های درخشانی از مقاومت و ایستادگی یک ملت رنج دیده و تحت ستم را به منصه ظهور نشاندند.
طوفان الاقصی کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی را برای سران این رژیم به یقین تبدیل و ثابت کرد برخی تلاش‌های مذبوحانه مانند نمایش مضحک روند عادی سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کُند یا به تاخیر بیندازد.

حمایت شورای مقاومت ملی افغانستان از عملیات طوفان‌ الاقصی

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، پیوند خود را با مقاومت مشروع مردم فلسطین علیه اشغال سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل غاصب اعلام کرد. این شورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تکرار دور دیگری از نبرد آزادی‌خواهی در فلسطین تاریخی، ناشی از رویکرد اشغال‌گری، استانداردهای دوگانه و برخورد ابزاری در ارتباط به حقوق ملت‌ها بوده و مبین خلل در منظومه عدالت بین‌المللی است.

 متاسفانه آنچه بر کشور ما امروز تحمیل گردیده است نیز ناشی از همین رویکرد ابزاری و توجیه ظلم و توحش تحت عنوان ضرورت حفظ منافع ملی و استفاده ابزاری از عوامل داخلی بحران‌های بشری در جهت حفظ هژمونی قدرت است.

این بیانیه افزود: براساس فیصله‌نامه‌های ملل متحد، ادامه اشغالگری اسرائیل و تجاوز به حقوق مردم مسلمان فلسطین به هیچ‌صورت طبق نظم حقوقی نظام بین‌المللی، قابل توجیه نبوده و مردم فلسطین حق دارند برای پایان‌دهی اشغال و راندن اشغالگران از سرزمین‌های‌شان، حق مشروع‌شان در دفاع از وجود انسانی‌شان را عملیاتی نمایند.

عملیات «طوفان‌الاقصی» که از طرف نیروهای فلسطینی علیه اشغالگری اسرائیل آغاز شده، پیامد بیش از نیم قرن جنایات هولناک علیه ملت فلسطین است. در پایان این بیانیه آمده است: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ضمن اعلام حمایت از داعیه بر حق مردم فلسطین، بر ضرورت رعایت عدالت و تامین حقوق بشر بدون هیچگونه تفکیک، تاکید ورزیده و از سازمان ملل متحد می‌خواهد در زمینه تامین صلح و عدالت و احترام حق ملت‌ها در زمینه تعیین سرنوشت‌شان به وظایف‌‌اش عمل نماید.

در پایان واکنش‌های مثبت و منفی برخی شخصیت‌های سیاسی و بین المللی را به عملیات طوفان الاقصی می‌خوانید: 

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان هم در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «امروز خبرهای وحشتناکی از اسرائیل می‌رسد. ما عمیقا از شلیک موشک از غزه و تشدید خشونت‌ها شوکه شده‌ایم. آلمان حملات حماس را محکوم می‌کند و در کنار اسرائیل می‌ایستد.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم حملات مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها را «تروریستی» خواند و افزود: ایمان داریم نظم برقرار خواهد شد و تروریست‌ها شکست خواهند خورد. وی افزود: «تمام جزئیات مربوط به این حمله تروریستی باید فاش شود تا جهان همه کسانی که از این حمله حمایت و برای انجام آن کمک کردند را بشناسد و پاسخگو کند». 

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا هم در پیامی این حملات را محکوم و با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. 

«استفانی هالت» کاردار سفارت آمریکا در قدس اشغالی در پیام‌هایی ضمن محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی، از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت: «ایالات متحده در کنار اسرائیل می‌ایستد».

اکرم‌الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء گفت که هرگونه تلاش صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و غربی اسرائیل برای گسترش جبهه درگیری، با پاسخ قاطع مقاومت از نقاط مختلف مواجه خواهد شد.

علی شمخانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نوشت: عملیات قاطع، کم نظیر و مؤثر طوفان الاقصی مصداق واقعی دفاع مشروع در برابر رژیم اشغالگر و جنایتکاری است که طی ماه‌های اخیر از هیچگونه ظلم، تعدی و جنایتی علیه مردم مظلوم فلسطین فروگذار نکرد. مقاومت فلسطین جریانی بالغ و مستقل است که قدرتش ناشی از حمایت گسترده مردمی است.

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم ضمن تبریک آغاز عملیات «طوفان الاقصی» از سوی حماس، از ملت‌های مسلمان خواست که در این نبرد سرنوشت‌ساز، از مقاومت فلسطین حمایت کنند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  هم در اظهاراتی گفت دلیل اصلی تشدید اوضاعی که امروز در منطقه شاهد آن هستیم، بسته بودن افق سیاسی است.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق هم روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نتیجه عملیات طوفان الاقصی، نفوذ [مقاومت به اراضی اشغالی]، به اسارت درآوردن اشغالگران غاصب و همچنین حملات موشکی بی‌سابقه دلیران مقاومت اسلامی فلسطین به محل تجمع دشمن اشغالگر صهیونیست، دل ما و دل تمام مؤمنان، رزمندگان مقاومت و آزادگان سراسر این کره خاکی را از صبح امروز خنک کرد؛ اشغالگرانی که اکنون در برابر شجاعت و دلاوری‌های ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها عاجز است».

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد
اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا غربگرایان را عزادار کرد
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
گفت و شنود/ بادمجون!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top